Groene reclamebureaus heb je in alle soorten groen: lichtgroen, donkergroen en heldergroen. Wij zijn echter net even anders. Wij zijn namelijk een netwerkbureau, een collectief van groene vakidioten die samen werken voor mooie merken en goede doelen. Voor organisaties die net als wij de wereld een beetje mooier (willen) maken. Wil je ook betekenisvol worden en veranderen in een groen merk waar mensen écht van houden? Lees dan vooral verder.

Hét groene reclamebureau heet Frank & Co.

Met de nadruk op Co. Want ik – Frank – geloof in samenwerking. Daar ben ik druk mee (vandaar deze gammele website) en daar bouw ik iedere dag aan (het komt goed, ook met die website).

Ik loop al een tijdje mee op marketing- en communicatieafdelingen van verschillende bedrijven en organisaties. En dan kom je veel leuke, en vaak ook groene, lui tegen. De leukste (en beste) heb ik er uitgepikt en samen met hen werk ik als een collectief. Ik ben je aanspreekpunt bij aanvang, maar al snel mag je het zelf regelen met die groene designers, h’eerlijke copywriters en wereldverbeterende codekloppers. Tuurlijk, ik blijf er wel bij betrokken en zorg dat het grote plaatje klopt, maar korte lijntjes zijn fijn en het werkt veel sneller. Bij ons geen traffic-afdelingen (blèh!) en eindeloze belmenu’s. Wel echte mensen met echte oplossingen. En échte motivatie om mooie merken nog mooier te maken!

Groene reclame maken, hoe doe je dat?

De reclamewereld is misschien niet de eerste tak van sport die je te binnen schiet als je denkt aan groen. En eerlijk is eerlijk: reclame en marketing zijn ook vaak niet duurzaam. Soms zelfs ronduit onduurzaam en/of oneerlijk. Maar is het middel reclame daarmee een no-go? Dat lijkt me niet. Wie iets moois verkoopt moet het ook aanprijzen. Maar in nog harder roepen en nog lagere prijzen hanteren geloven wij niet. Dat is reclame oude stijl. Wij geloven wel in “magnetizing”, in zo leuk en goed zijn dat je mensen als vanzelf aantrekt. Een goed verhaal is goud waard. Maar een goed verhaal moet ook goed worden vertelt. Wij helpen je om jouw motivatie te gebruiken als marketing- en reclamemiddel. “Be good and tell it.” Dat laatste hebben de meeste bedrijven en organisaties wel begrepen, maar het “be good” gedeelte is voor het gemak vaak overgeslagen. En dat is jammer, want juist daarin schuilt de ware kracht van reclame.

Wat je zegt ben je zelf

Ja, we zijn selectief in onze klanten. We werken voor veel organisaties, maar niet voor iedereen. Op die manier maken wij het grootste verschil. Maar ook binnen de eigen netwerk-organisatie werken we bewust en groen. Ieder lid van het collectief vult het anders in, maar als je zelf duurzaam bent, dan word je bedrijf bijna vanzelf groen en eerlijk. Bekijk bijvoorbeeld hoe ik zelf met duurzaamheid en MVO om ga.

Zin in een groen reclamebureau?

Wij werken voor bedrijven en organisatie die het verschil (willen) maken. Heb je een duurzaam product of dienst dat aan de man moet worden gebracht? Of wil je je hele bedrijf betekenisvol maken? Bel of mail dan met Frank. Hij kent de duurzame wereld op zijn duimpje en helpt je graag een stap verder!