Google Adwords is niet meer weg te denken binnen de online marketing. Veel bedrijven hebben een campagne draaien of willen ermee starten. Maar hoe haal je het beste uit je Google Adwords campagne? Hieronder 7 tips die je verder helpen!

1. Bezint eer ge begint…
Voor wie is je Google Adwords campagne bedoeld? En wat wil je er mee bereiken? Het klinkt als een open deur, maar het wordt maar al te vaak vergeten. Stel jezelf deze vragen en haal meer uit je Adwords campagne. Zodra je weet welke mensen je doelgroep vormen, bedenk dan waarnaar zij op zoek zijn. Verplaats je in je doelgroep. Wat zou jij doen als je op zoek was naar je eigen product of dienst? En wat zou je vervolgens willen vinden? Laat daar je zoekwoorden en advertentie-uitingen op aansluiten.

2. Maak overzichtelijke en beperkte advertentiegroepen
Laat je niet verleiden door alle zoekwoordsuggesties van Google. Meer zoekwoorden leiden niet noodzakelijkerwijs tot meer resultaat. Sterker nog, kleine advertentiegroepen met een beperkt aantal zoekwoorden en nauwkeurig daarop afgestemde advertentie-uitingen werken vaak beter. Bijkomend voordeel: je Adwords campagne blijft lekker overzichtelijk en is makkelijker te managen!

3. Gebruik alternatieve zoekwoorden
Zorg dat zoekers je vinden op alle relevante woorden. Dus gebruik synoniemen en bedenk goed dat zoekers wellicht andere woorden gebruiken dan jijzelf. Dus verkoop je droogmolens, houdt er dan rekening mee dat potentiële klanten wellicht zoeken op andere termen zoals bijvoorbeeld ‘droogrek’ of ‘wasmolen’.

4. Test verschillende advertentievarianten
Google bied je de mogelijkheid tot het uitproberen van verschillende advertentie-uitingen. Gebruik die mogelijkheid en test welke uiting het beste werkt! Zet je campagne vervolgens voort met de best presterende uiting(en).

5. Stel je woonplaats, regio of land in
Het heeft weinig zin om wereldwijd te adverteren voor de warme bakker om de hoek. Stel daarom je land, regio of woonplaats in. Je advertenties worden dan alleen getoond aan relevante bezoekers en je voorkomt verspilling van je budget.

6. Zorg voor een goede landingspagina
Deze stap wordt maar al te vaak vergeten: zorg dat bezoekers een pagina te zien krijgen die aansluit op je advertentie! Deze zogenaamde landingspagina is cruciaal voor het succes van je Adwords campagne. Je kunt nog zo’n goede campagne hebben, als deze webpagina niet op orde is dan zullen bezoekers snel afhaken. Maak bezoekers meteen duidelijk wat je product of dienst inhoudt, zorg voor zo min mogelijk afleiding en (ver)leidt ze met een duidelijke button of link naar de gewenste actie.

7. Last but not least: volg je campagne regelmatig en stuur bij!
Adverteren bij Google Adwords is ook concurreren met andere adverteerders. Ook zal het zoekgedrag van je potentiële klanten telkens wisselend zijn. Wat de ene dag werkt, kan de andere dag heel anders uitpakken. Bekijk daarom je campagne regelmatig en stuur bij waar nodig. Zo haal je het maximale uit je Google Adwords campagne!

Meer weten?
Lees dan verder op mijn blog of bekijk mijn zoekmachine marketing diensten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *