Lokaal en/of regionaal adverteren bij Google. Hoe doe je dat?

adverteren_google_maps_emmenAdverteren bij Google is niet alleen weggelegd nationaal opererende bedrijven. Ook lokale en/of regionale ondernemers kunnen er hun voordeel mee doen. Zo kan je een lokale c.q. regionale advertentiecampagne opzetten bij Google AdWords, waarbij je advertenties alleen worden getoond bij zoekopdrachten uit de regio van jouw keuze. Of zet je bedrijf letterlijk op de kaart zet met Google Maps. Hoe gaat dat in zijn werk? In deze blog ga ik daar dieper op in. (meer…)

Status updates en blogs koppelen aan Twitter, Hyves, Facebook en Linkedin

ping_fm_logoIk heb een broertje dood aan dingen dubbel doen. En dus verspreid ik mijn blogs automatisch naar Hyves, Linkedin en Twitter via RSS. Handig, maar niet genoeg, want mijn status updates op Twitter, Hyves (wie-wat-waar) en Linkedin deed ik sinds kort nog altijd stuk voor stuk. Dat moet toch vanaf één centrale plek kunnen? Ja, dan kan! Sinds kort verspreid ik via Ping.fm mijn status updates met één druk op de knop naar mijn Twitter, Hyves, Plaxo, Facebook én Linkedin profielen. (meer…)

Website gemaakt van YouTube filmpjes

Zo kan het ook. Het Amerikaanse reclamebureau BooneOakley.com heeft haar corporate site ondergebracht op YouTube. Niks filmpjes embedden, maar gewoon het hele zwikkie op YouTube ondergebracht. Middels YouTube-aantekeningen linken ze een set korte filmpjes aan elkaar en voila, zie hier het resultaat.continue reading →

Paus ziet heil in reclame

Voor het eerst sinds haar bestaan gaat Radio Vaticaan reclame uitzenden. BBC meldt dat Paus Benedictus persoonlijk de commerciële aanpak heeft goedgekeurd. Oei, oei, oei, wat een zonde. Het Vaticaan rekent op 100.000 tot 200.000 euro aan inkomsten en hoopt daarmee de zender, die jaarlijks 20 miljoen kost, in de lucht te kunnen houden. Het Italiaanse energiebedrijf Enel heeft de primeur en zal haar boodschap prediken in vijf talen. (meer…)

Een Twaraton, dat wordt zweten…

Twilliciteren, twacatures, twitnicks.... ik had er allemaal al eens van gehoord. Een beetje fanatieke Twitteraar (Twitterazi) plakt overal TW voor. Maar een Twaraton - een marathon tweet - dat is nieuw voor mij. Grappig. Isabella Foundation, de stichting die de twarathon organiseert, gaat 42 uur, 19 minuten en 5 seconden lang mensen informeren over het doel van de stichting. Pfiew, dat wordt een lang verhaal.... Ik doe een Twukkie tussendoor, OK?continue reading →

Google AdWords in een nieuw jasje

nieuwe_google_adwords_interfaceGoogle AdWords – het programma waarmee je advertenties kunt plaatsen op o.a. Google.nl  – krijgt een nieuwe look en feel. Momenteel kan je de nieuwe interface al uitproberen (joepie, weer een bèta....). Mijn eerste bevindingen zijn positief. Qua design heeft de nieuwe AdWords module veel weg van Google Analytics, het statistieken programma van Google. De wijzigingen zorgen voor meer gebruiksgemak, makkelijkere navigatie en beter inzicht in de trends. (meer…)

Twittermaniak

Twitter is uiterst besmettelijk. Las ik vroeger (2 weken geleden) ’s ochtends eerst mijn mail, nu denk ik me tijdens het ontbijt al suf over een originele openings-tweet. (Nog geen enkele keer gelukt…) Want wie niet tweet bestaat niet. Mijn eerste schreden op het microblogpad werpen inmiddels haar vruchten af: 22 zielen blijken mij te willen volgen en ik ben inmiddels zelfs in de duurzame twittergids beland. Hoera! Met stip op plek 37. Blijkbaar maken mijn verrichtingen indruk. Zelfs Amnesty en Milieudefensie volgen mij nu. Ook benieuwd naar mijn dag-tot-dag berichtgeving? Kijk op…continue reading →

Vijf marketing- en reclametips om de kredietcrisis het hoofd te bieden

Een beetje crisis is zo slecht nog niet. Veel bedrijven houden momenteel hun marketing- en reclamebudget flink tegen het licht. Er moet meer worden gedaan met minder budget. Dat dwingt tot creativiteit. Er wordt meer gefocussed op ‘return on investment’ (ROI) en de gebakken lucht campagnes verdwijnen in de prullenbak. Drie keer hiep, hiep, hoera! Maar nu? Hoe voorkom je dat een kleiner reclamebudget niet averechts werkt, dat je niet verder wegzakt? Hieronder een aantal marketing- en reclametips die kunnen helpen. (meer…)

Site gespot: EcoGoodies.nl

EcoGoodies biedt naar eigen zeggen een onafhankelijk overzicht van de beste en leukste duurzame, fair trade, biologische en milieuvriendelijke webshops. GuruWorks, de partij achter de site, heeft met EcoGoodies een online shoppingmall gecreëerd voor de duurzame consument. Je kunt zoeken via voorgedefinieerde categorieën zoals Fashion, Gifts en Superstores. Het duurzame aanbod wordt zo een stuk inzichtelijker, hoewel een goede zoekfunctie naar mijn idee nog wel iets zou toevoegen. Heb je zelf een duurzame / verantwoorde webshop, dan is het zonder meer de moeite waard om eens contact te zoeken met de initiatiefnemers.continue reading →

Milieuvriendelijk printen met Ecofont

Ecofont is een nieuw lettertype dat 20% minder inkt verbruikt bij printen. De bedenkers hebben namelijk kleine ronde uitsparingen in de letters aangebracht, zodat er minder inkt wordt verbruikt. Op normale lettergrootte zijn die uitsparingen niet te zien. Goed, simpel en effectief idee! Ik print zelden (dat lijkt mij nog beter...), maar mocht je veel en vaak printen, dan is dit wellic ht een mooi alternatief. Ecofont is gratis te downloaden op ecofont.eu.continue reading →