Google komt op TV

Nog meer Google nieuws. Vandaag kondigde Google aan dat ze in samenwerking met Sony, Logitech en Intel werkt aan een nieuw platform voor TV: Google TV. Ze gaan on demand "uitzenden". Dus niet meer wachten op het acht uur journaal, maar gewoon kijken wanneer het jou uitkomt. En geen programma's meer omcirkelen in de gids, maar gewoon zoeken met Google op de beeldbuis naar een leuk onderwerp. Dag analoog kanaal, dag tv-gids, hallo Google. Weer een revolutie op komst. Binnenkort ook Google AdWords op TV? Reken maar!continue reading →

Google Earth nu ook in Google Maps

Google breidt haar geo-search activiteiten verder uit. Vanaf nu kun je de wereld in 3D bekijken op Google Maps door de Earth plugin te downloaden. Onlangs schreef ik al over Google Streetview, een toepassing waarmee je letterlijk door de straten kunt lopen. Met al deze toepassingen ontstaan interessante mogelijkheden voor adverteerders. Is jouw berdrijf nog niet zichtbaar op Google Maps? Meld je dan aan bij Google Places. In deze video alvast een voorproef van Google Maps met Earth View:continue reading →

Social Media Revolutie – the refresh

Nog niet overtuigd van de impact van social media? Bekijk dan dit filmpje. Ik werd er op gewezen via Twitter. Leuk vormgegeven en creatief met cijfermateriaal. Zelfs de grootste scepticus zal onder de indruk zijn. Soms misschien wat dik aangezet, maar daardoor wordt de kern van de boodschap nog duidelijker: social media, je kunt er niet meer omheen. Meer weten? Lees dan het bijbehorende boek Socialnomics van Erik Qualman.continue reading →

Marketeer wordt webwinkelier – Deel 4: Even geduld a.u.b.

In deze serieblog deel ik mijn ervaringen als startende webwinkelier. Zelfs met meerdere jaren internet (marketing) ervaring belooft het een flinke klus te worden. Ik moet me nu tenslotte ook gaan bezighouden met logistiek, betalingen en inkoop…. Ik neem jullie mee in mijn zoektocht naar, en opzet van, de ultieme webshop en deel onderwijl zoveel mogelijk praktijktips. Wish me luck! Tijd voor een update, want het lijkt alsof er niet veel gebeurt achter de schermen bij BiologischeWijnwinkel.nl. Het tegendeel is waar. Ik ben druk in de weer, maar de shop laat om diverse redenen nog even op zich wachten. (meer…)

YouTube is jarig

Gisteren bestond YouTube vijf jaar. Vijf jaar! Gek idee dat we in 2004 nog YouTube-loos waren. Inmiddels zijn we vele miljoenen filmpjes en een overname door Google - ter waarde van 1,65 miljard dollar! - verder. Dat hadden de heren Hurley, Chen en Karim ook niet durven dromen toen zij hun eerste filmpje uploadden. Of toch wel? Volgens mij geloofden zij toen al in hun eigen sprookje, want toen ik zojuist het allereerste YouTube filmpje bekeek drong zich het volgende zinnetje aan mij op: "En toen kwam er een olifant met een lange…continue reading →

Adverteren via Linkedin DirectAds? Twee praktijkvoorbeelden om je voordeel mee te doen.

Sinds vorig jaar is het mogelijk om via Linkedin DirectAds te adverteren op Linkedin, één van de snelst groeiende social networksites van Nederland met - op het moment van schrijven - ruim 1,6 miljoen Nederlandse leden. “DirectAds” zijn tekstadvertenties die wel wat weg hebben van de welbekende Google AdWords advertenties, ware het niet dat Linkedin een extraatje biedt door ook nog een klein plaatje (bijvoorbeeld je logo) toe te staan. Linkedin gebruikers kunnen zelf advertenties schrijven, beheren en targetten. Dat laatste is de mooiste een meest interesse feature binnen het DirectAds systeem. Daarover straks meer. Onlangs heb ik twee campagnes gedraaid via dit systeem. Hieronder mijn bevindingen, tips en tricks. (meer…)

Marketeer wordt webwinkelier – Deel 3: wachtscherm, logo en social media

In deze serieblog deel ik mijn ervaringen als startende webwinkelier. Zelfs met meerdere jaren internet (marketing) ervaring belooft het een flinke klus te worden. Ik moet me nu tenslotte ook gaan bezighouden met logistiek, betalingen en inkoop…. Ik neem jullie mee in mijn zoektocht naar, en opzet van, de ultieme webshop en deel onderwijl zoveel mogelijk praktijktips. Wish me luck!   Jawel. BiologischeWijnwinkel.nl is sinds kort een klein beetje live! En ik heb een logo laten ontwerpen. Als je nu naar mijn toekomstige wijn webshop gaat, dan vind je daar een heel simpel, maar doeltreffend, wachtscherm. Hieronder een korte uitleg over het hoe en waarom van dit scherm. (meer…)

Marketeer wordt webwinkelier – Deel 2: Naar de beurs

barcode2In deze serieblog deel ik mijn ervaringen als startende webwinkelier. Zelfs met meerdere jaren internet (marketing) ervaring belooft het een flinke klus te worden. Ik moet me nu tenslotte ook gaan bezighouden met logistiek, betalingen en inkoop…. Ik neem jullie mee in mijn zoektocht naar, en opzet van, de ultieme webshop en deel onderwijl zoveel mogelijk praktijktips. Wish me luck! Oriënteren en uitzoeken. Dat is het lot van een beginnende webwinkelier. Ik wil voorkomen dat ik nu een verkeerde beslissing neem, waar ik later spijt van krijg. Daarom ben ik deze week naar de Webwinkel Vakdagen geweest. Een ander breekpunt zag ik op het gebied van inkoop. Ik kan wel roepen dat ik wijn wil vérkopen, maar dan moet ik die wijn ook ergens kunnen ínkopen! Om die vraag te beantwoorden ben ik ook op stap geweest. Hieronder een verslag en nog wat vragen, waar jullie mij hopelijk weer mee kunnen helpen. (Leuk al die reacties vorige keer: dank daarvoor!) (meer…)

Flickr foto actie voor Haïti

Fotograaf Peter de Ruiter is een fotoactie op Flickr.com gestart om geld in te zamelen voor Haïti. Meedoen is simpel: steek 10 vingers op, maak een foto, mail hem naar info@10voorhaiti.nl en - niet geheel onbelangrijk - boek binnen 24 uur 10 euro over naar Giro 555. Created with flickr slideshow.continue reading →