In deze serieblog deel ik mijn ervaringen als startende webwinkelier. Zelfs met meerdere jaren internet (marketing) ervaring belooft het een flinke klus te worden. Ik moet me nu tenslotte ook gaan bezighouden met logistiek, betalingen en inkoop…. Ik neem jullie mee in mijn zoektocht naar, en opzet van, de ultieme webshop en deel onderwijl zoveel mogelijk praktijktips. Wish me luck!
Als het is stil is aan het blogfront, dan betekend dat meestal dat mijn agenda overloopt. Een goed teken dus, maar jullie hadden nog een blog tegoed, misschien wel twee. Want hoewel ik het grootste deel van mijn plannen al uit de doeken had gedaan in eerdere blogs, moest de echte “making off” toen nog komen. Foto’s maken, teksten schrijven, puntjes op de i zetten, logistiek inregelen, enz., enz. Het was werkelijk een monsterklus die bloed, zweet en tranen heeft gekost en een incidentele vloek (frustraties opkroppen is slecht voor de Mensch). Maar het resultaat mag er zijn: een shop die staat als een huis, er lekker uit ziet en nog verkoopt ook! Ik ben nu officieel marketeer / wijnhandelaar! Ik zal mijn visitekaartjes eerdaags laten aanpassen, maar eerst nog wat handige tips en tricks voor wie ook met snode webplannen rondloopt.